Безопасни ли са газовите инсталации? Специалисти, сред които такива от портала gazeo.pl и AC S.A. проведоха краш-тест с два LPG-захранвани автомобила в Института по Автомобилна индустрия. По време на теста и двете превозни средства бяха стартирани и работещи на LPG. Повечето притеснения на средностатистическия водач са свързани със запалимия характер на газта. Една добре изградена и изрядна газова система е сто процента безопасна. Компонентите в системата произведени от един производител, например STAG, позволяват засилен контрол на качеството. По този начин може да сте сигурни в елиминирането на всеки дефектен детайл от системата и гарантирането на гладката работа на цялостната система. При правилна употреба и поддръжка, не съществува риск от каквато и да е експлозия.
Друг вид защита от тази ситуация, използван при сглобяването на системата, са сензорите за налягане и температура на газта. На базата на информацията от тези сензори, LPG контролера определя необходимото количество газ в зависимост от работния режим на двигателя. Тези сензори са отговорни и за автоматичното превключване на бензин, след изразходване на газта в резервоара. Като резултат от изразходването на газово гориво, налягането в резервоара намалява, а с него и налягането на LPG изпарителя. След установяване на това понижение от сензора, двигателят бива автоматично превключен на бензин – казва Марчин Дзевицковски, технически съветник в AC S.A.
По време на краш-теста беше наблюдавано понижаване на налягането на системата. След разхерметизиране на част от системата с високо налягане, това доведе до понижение на налагането и в системата с ниско налягане. Сензорите за газово налягане и температура сработиха точно както и в случай на изразходване на газта в резервоара. LPG контролера получава сигнал за недостатъчно налягане в системата, затваря соленоидните клапани в резервоара, двигателния отсек и LPG инжекторите, което прехвърля двигателя на работа с бензин.
В допълнение на регулаторните функции на двата сензора, често бива забравяна и тяхната защитна такава. Времето за реакция на тези сензори при промяна в налягането на системата е много кратко (0.3 сек.), което означава че изтичане на LPG в течна фаза от системата е на практика невъзможно. Следователно няма опасност по време на катастрофа с автомобили, с LPG инсталация.
Краш-тестът показа, че дори при екстремни ситуации, газовата система не представлява допълнителна заплаха за пътниците в автомобила. Удар в предната или задната част на превозното средство не създават опасност, заради приложените автоматични мерки за прекъсване на LPG притока за предпазване от течове. Може да се чувствате в безопасност в автомобил с монтирана LPG система от нас.