Инсталирайте газовата система само в сервиз, който е специализиран в монтажа на газовите горивни системи
Изберете оторизирани сервизи. STAG има повече от 100 оторизирани сервизни точки в Полша
Изберете сервизи, които гарантират ремонти или инспекции на територията на цялата мрежата
Обърнете внимание на срока на гаранцията за вашата газова система; производителите , които предлагат възможности за удължаване на гаранцията са сигурни за техните продукти.
Безопасност на вашето семейство Правила за безопасност за автомобили, работещи с LPG:
Не поръчвайте газови системи в сервизи, на които нямате доверие
Не модифицирайте и не поправяйте инсталираната система сами
Не правете отвори в резервоара
Не проверявайте херметичността на системата с източници на огън
Газов резервоар Резервоарът за газ е изработен от стомана или специален, много издръжлив композитен материал, който го прави устойчив на механични повреди. В газта винаги има задължителен Mултиклапан, който е модул от клапани, който гарантира, че газовият поток се прекъсва, ако линиите на резервоара са счупени, което може да се случи при сблъсък на пътя. Резервоар: Резервоари с газ могат да се пълнят само до 80% от капацитета им, което дава възможност за разширяване на горивото, настъпващо по време на промените в температурата и ограничение за безопасност при безпроблемно шофиране. Тест за безопасност За да се провери опасността от пожар, са извършени многобройни пожарни тестове, при които превозното средство се подлага на контролиран пожар с инсталирана газова система. Трябва да се отбележи, че газовата система не е монтирана фабрично. След 5 минути контролиран пожар, предпазният клапан се активира от прекомерното налягане в резервоара. Клапанът освобождава малък обем газ , така че да не е опасен за пътниците в превозното средство. Вентилът за управление на огъня продължава да работи още 4 минути, което позволява контролирано изхвърляне на останалия газ от резервоара. След теста, резервоарът е непокътнат, само с малко сажди на повърхността. От такива тестове се прави заключение за безопасността на газовите системи, както ни уверяват и техните производители. Резервоарът е оборудван с мулти-клапан, който контролира поведението и потока на газа. Много клапанната система включва следните компоненти:
клапан за пълнене (с ограничение за препълване над нивото от 80% от геометричния обем на резервоара)
електрически клапан за управление, който се отваря, когато системата за газ се активира
клапан за прекомерен дебит, който прекъсва потока на газа, когато някой от медните газови линии са разбити (когато дебитът е по-висок от нормалния)
предпазен клапан за изпускане на газ от резервоара в ситуация, когато вътрешното налягане се повиши до опасно ниво.
В случай на пожар, който не е погасен, предпазният клапан се отваря след няколко минути; клапанът ще захранва огъня малко, но по този начин предотвратява възможността от експлозия. Въпреки че самата система за газ не е опасна, следните елементи представляват заплаха: висока температура и изпарения от токсични вещества, отделени в резултат на изгаряне на пластмасови материали. Ако в колата започне пожар, евакуирайте всички хора от кабината на безопасно разстояние и се обадете на спасителните служби.
Но това не е всичко - ако налягането във вътрешността на резервоара се повиши, поради пожар в колата до ниво, при което задействането на предпазния клапан не е достатъчно, се използва допълнителен предпазител (известен още като пожарен клапан). Под въздействието на висока температура той се топи и освобождава свръхналягащия се газ под шасито. Всички продавани резервоари трябва да бъдат оборудвани с клапани, които съдържат всички гореспоменати компоненти.
Вижте сами:
Не са докладвани случаи на експлозии на газ при нормални условия на експлоатация.
Регламентите в Полша са много по-строги, отколкото в други страни, което прави полските системи за пропан-бутан по-безопасни.
Устойчивостта на резервоара за газ е много по-висока от тази на бензиновите резервоари.
В екстремни ситуации, като сблъсквания с друг автомобил, резервоарът просто се премества или дори се освобождава от колата.
Тороидален резервоар, монтиран в кухината на резервното колело, може да подсили задната част на автомобила, така че да е по-малко податлив на деформации при сблъсък на пътя.
Тестове за безопасност на LPG краш-тестове Дори в екстремни ситуации, при сблъсък, газовата система не представлява допълнителна заплаха. Фронталните или задните катастрофи на автомобил с монтиран LPG резервоар не представляват заплаха, тъй като приложените предпазни устройства прекъсват потока , така че да се елиминират течове на газ. Резервоарите за пропан-бутан са изработени от стоманен лист с приблизителна дебелина 3 мм, благодарение на което те са много по-трайни от бензиновите резервоари, които често са направени от пластмаса. Поради това резервоарите за пропан-бутан са един от най-силните елементи на автомобила. Рискът от механично увреждане на резервоара за пропан-бутан в такива ситуации е незначителен.
Пожарни тестове Ако за инсталирането на LPG системата се използват елементи с хомологация и самата система е инсталирана правилно, няма риск наличието на газова бутилка да създава допълнителни заплахи. Безопасността на газовата система при пожар се осигурява от много различни устройства за безопасност:
клапан, отговорен за прекъсване на потока на LPG, когато нивото в резервоара достигне 80%, от неговия геометричен обем
предпазен клапан, който предпазва от прекомерно налягане
противопожарен клапан, който се отваря, когато температурата достигне над 110 ° C, за да се предотврати рискът от експлозия на резервоара
клапан за излишен поток
електромагнитен клапан
възвратен клапан
ръчен клапан за затваряне на газовия поток.
Балистичен тест
Изпитване на балистична устойчивост: Въпреки че звучи като най-драстичният от всички тестове, това е и най-представителното изпитване за безопасност на газовата бутилка. Някои производители извършват такива тестове. Живи 9-милиметрови патрони се изстрелват в пълния резервоар. Ще бъдете разочаровани, ако очаквате ефект от холивудски стил - ако резервоарът е пробит от някой от куршумите, газът излиза през дупката от куршума, докато се изпразни.